Protocol leden en hun ouders/verzorgers hervatting zwemaanbod

1. Enkel de leden van Zwemvereniging Beek en Donk en slechts één ouder/verzorger van een kind jonger dan 8 jaar én die niet in staat is om zich zelfstandig om te kleden heeft toegang tot het zwembad.

2. Brengen en ophalen van kinderen gebeurd door hen af te zetten op de parkeerplaats en hen eventueel te begeleiden naar de ingang. Houdt te allen tijde 1,5 meter afstand. Voorkom groepsvorming.

3. Zorg dat je op tijd komt voor je zwemles! Je wordt maximaal 5 minuten voor aanvang toegelaten tot het zwembad, kom dus niet eerder. Kijk bij de aangepaste zwemtijden hoe laat jouw les begint en eindigt.

4. Wanneer een kind jonger dan 8 jaar zich niet zonder hulp van een ouder/verzorger kan omkleden dan mag deze ouder/verzorger 5 minuten voor afloop van de zwemles het zwembad binnen komen en via de aangewezen looproute het kind ophalen en begeleiden bij het omkleden. Alle kinderen vanaf 8 jaar komen zelfstandig het zwembad binnen en verlaten het zwembad ook weer zelfstandig.

5. Alle leden worden binnen opgewacht door een daarvoor aangestelde vrijwilliger die de leden de juiste looproute wijst. De Zwemvereniging neemt de looproute van zwembad DrieEssen over. Bekijk hiervoor het filmpje onderaan deze pagina voorafgaand aan je eerste zwembadbezoek.

6. Er kan géén gebruik gemaakt worden van de toiletten. Iedereen die komt zwemmen is net voor vertrek naar het zwembad thuis naar het toilet geweest. Ook zijn de handen gewassen. Bij binnenkomst op het zwembad is er tevens de mogelijkheid om de handen te desinfecteren.

7. Alle leden komen met hun zwemkleding aan naar het zwembad. Zorg voor een badjas of simpele kleding over de badkleding en makkelijk schoeisel. In de kantine wordt de badjas/kleding uitgetrokken en vervolgd de route zich naar het zwembad. Zorg voor een plastic tas om je spullen in te stoppen en droog te houden (de tas wordt aan het bad gezet, bij de zwembaan). Er kan bij aankomst dus geen gebruik gemaakt worden van de omkleedruimtes.

8. Tot aan de zomervakantie zwemmen we alleen in badkleding en oefenen we niet met kleren aan  in het water (voor het ABC of survival diploma). Wanneer je wel met kleren moet gaan zwemmen dan krijg je daarover bericht van je trainer.

9. Na het zwemmen kun je jezelf omkleden in de omkleedruimtes op de toegestane plekken die zijn aangegeven met wandstickers (in de openbare kleedruimte en in het dames- en herenlokaal) of in de omkleedhokjes. Alleen noodzakelijke omkleed handelingen mogen verricht worden; er mogen geen haren worden gekamd/ gedroogd, er mag geen make-up worden opgedaan e.d. Verlaat het zwembad zo spoedig mogelijk.

10. Was je handen thuis na het zwemmen en douche thuis.

11. Volg te allen tijde de aanwijzingen van de vrijwilligers op.

12. Leden van 13 tot en met 18 jaar moeten 1,5 meter afstand houden tot alle andere personen (behalve personen uit eigen huishouden), dus ook tot trainers en andere leden (zowel op de kant als in het water). Bij leden tot en met 12 jaar is deze afstandsbeperking onderling niet aan de orde, maar wel ten aanzien van de trainers/vrijwilligers en leden vanaf 13 jaar. Bespreek deze regel thuis met je kind.

13. Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.

14. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 graden) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten.

15. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief is getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuisblijven tot 14 dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD).

16. Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en dit in de afgelopen 7 dagen is vastgesteld.

17. Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.

18. Zorg ervoor dat je als ouder/verzorger tijdens de zwemles bereikbaar bent in geval van calamiteiten. Controleer dus in je ‘my club’ of je gegevens nog kloppen. Inloggen in je ‘my club’ gebeurd via onze website www.zwemverenigingbeekendonk.nl

19. Er kunnen in het zwembad géén vragen gesteld worden over de voortgang van de zwemles. Op je ‘my club’ pagina of via de club assistent app kun je de voortgang van de zwemvaardigheid volgen (deze wordt gemiddeld 1 keer per 4 weken ingevuld). Vragen kun je stellen door een mail te sturen naar info@zwemverenigingbeekendonk.nl
Specifiek voor de leden die baantjes zwemmen van 20:50 – 21:45 uur

1. Er zullen 3 groepen gemaakt worden (zoveel mogelijk ingedeeld op zwemtempo). Deze groepen beschikken ieder over 2 banen; 1 baan om heen te zwemmen en de andere baan om terug te zwemmen (er is in de baan dus sprake van eenrichtingsverkeer).

2. Zwemmers dienen te allen tijde 1,5 meter afstand van elkaar te houden.

3. Inhalen is dus niet toegestaan.

4. Aan de kant hangen is niet toegestaan (dit zou namelijk betekenen dat degene achter je op 1,5 meter moet gaan watertrappen).

5. Wanneer je wilt uitrusten dan doe je dit op de kant.

6. Zwemmers met onderliggend lijden wordt geadviseerd om vooralsnog niet te gaan zwemmen.

Looproute zwembad Beek en Donk