update maatregelen corona crisis

Beste leden,

Op dinsdag 31 maart heeft het kabinet de bestaande maatregelen in de aanpak van het coronavirus verlengd. Dit betekent dat ook sportverenigingen nog tot en met 28 april hun deuren gesloten moeten houden. Nederland heeft iedereen nodig in de aanpak tegen het coronavirus.

Na 28 april staat ook op onze jaarkalender de meivakantie gepland (geen zwemmen). Of 14 mei onze eerst volgende zwemavond kan zijn is vooralsnog niet bekend. Dit is afhankelijk van de maatregelen die op dat moment in Nederland gelden.

Nederlandse sportorganisaties nemen het standpunt in dat we de kosten met z’n allen maken, zoveel mogelijk met z’n allen dragen. Om die reden willen we vooralsnog de contributie gewoon blijven innen. De vereniging blijft namelijk ook kosten maken doordat de huur van het zwembad doorloopt. De Nederlandse sportorganisatie adviseert op dit moment om alle lopende afspraken te respecteren. We willen namelijk niet dat er financiële tekorten ontstaan die het bestaan van de zwemvereniging of het zwembad in gevaar zouden kunnen brengen.

We rekenen op ieders begrip en hopen dat we elkaar zo snel mogelijk weer kunnen begroeten op het zwembad. Vooral wensen we iedereen veel hoop, kracht en gezondheid toe om deze crisis op een goede manier door te komen.

Bestuur Zwemvereniging Beek en Donk