40 geslaagden bij diplomazwemmen

Zondag 28 januari mochten 40 kandidaten van de Zwemvereniging op voor hun felbegeerde zwemdiploma. Onder toeziend oog van ouders, verzorgers, opa’s en oma’s en andere familieleden, zwommen de kandidaten zo goed mogelijk om het diploma te verdienen.

Met trots kunnen we zeggen dat de kandidaten allemaal hebben laten zien dat zij hard geoefend hebben om aan de eisen van de verschillende diploma’s te voldoen. De inzet van de kandidaten en trainers heeft wederom tot een spetterend resultaat geleid. Zwemvereniging Beek en Donk feliciteert de geslaagden met het behalen van het zwemdiploma.
Diploma A: Coen van de Boogaard, Nikki Bussers, Malu van Diermen, Diego en Kaie Lupe van Dongen, Jason Giebels, Julie van Hoof, Mika Kersten, Boy van de Rijt, Sterre van der Rijt, Sam Vogels en Pepijn de Werd.
Diploma B: Lugain Almostafa, Jan van den Berg, Fedde van den Eijnden, Davy Janssen, Jenna Janssen, Pim van Kaathoven, Vanya Manaserian, Neele van Teefelen, Minthe Schmeits, Isis Verweij en Lola Vogels.
Diploma C: Layla Almostafa, Celine Bussers, Esmee Dijk, Eline van de Kerkhof, Maylah van Offenbeek en Ginny Verbakel.
Zwemvaardigheid 1: Sjoerd Bast, Faylin van Diermen, Leko van den Eijnden en Senna Murray
Snorkelen 1: Isa Kluijtmans, Tycho Murrray, Stein van Schaijk en Daan Swinkels.
Snorkelen 2: Meike Kampen, Ties Kortleever en Dineke Penninx

Voor Zwemvereniging Beek en Donk was het de eerste keer dat de nieuwe exameneisen van de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) voor het A diploma zijn gehanteerd. De nieuwe exameneisen zijn per 1 januari 2018 geïntroduceerd. Het jaar 2018 is een overgangsjaar wat betekent dat Licentiehouders Nationale Zwemdiploma’s gedurende 2018 gaan werken met deze nieuwe exameneisen. Licentiehouders Nationale Zwemdiploma’s voldoen aantoonbaar aan de kwaliteitseisen die de NRZ stelt en mogen de Nationale Zwemdiploma’s A, B en C (Zwem-ABC) uitgeven. Zwemvereniging Beek en Donk voldoet aan de kwaliteitseisen en is daarom in bezit van de Licentie Nationale Zwemdiploma’s.

Zwemvereniging Beek en Donk bedankt alle vrijwilligers die ervoor gezorgd hebben dat het weer een geslaagde middag was!