Survivalles en clubkampioenschappen

Op donderdagavond 16 maart stond de zwemavond van zwemvereniging Beek en Donk in het teken van een survivalles en de jaarlijkse clubkampioenschappen.

Alle zwemmers zonder zwemdiploma gingen tijdens de survivalles in het water om op een leuke, speelse manier kennis te maken met diverse elementen van het survival. Survival vormt een belangrijk onderdeel binnen het zwem ACB. De zwemmers droegen ook een ‘t- shirt om het echte survival gevoel mee te maken. Ruim 60 zwemmers deden mee waarbij ze het bad ingleden via een mat, op verschillende manieren over of onder een mat gingen (rollen, glijden, klauteren en springen), ringen opdoken, van pilon naar pilon slalomden met een bekertje water op een drijfplankje, boven kwamen in een “wak” en behendigheid met een strandbal oefenden. Daarmee was het rondje klaar en begon het opnieuw. De kinderen hebben genoten van deze leuke, leerzame en vermoeiende les!

Aansluitend op de survivalles werden de jaarlijkse clubkampioenschappen gezwommen. Alle zwemmers met een zwemdiploma mochten hieraan deelnemen.
Tijdens de clubkampioenschappen hebben de zwemmers, verdeeld in leeftijdscategorieën, een sportieve strijd geleverd in drie series: de schoolslag, de rugslag en de vrije slag. De zwemmers tot 12 jaar zwommen 25 meter en de zwemmers vanaf 12 jaar zwommen 50 meter.
Aangemoedigd door het publiek hebben alle zwemmers hun uiterste best gedaan om elke serie zo snel mogelijk te zwemmen! Hierna volgde de prijsuitreiking waarbij de spanning van de gezichten was af te lezen, zowel bij de zwemmers als bij de toeschouwers. Met luid applaus voor ieders prestatie werden de medailles en bekers in ontvangst genomen. Hierbij is voor het eerst gebruik gemaakt van het podium dat tijdens NL doet is opgeknapt!

De winnaars in de verschillende leeftijdscategorieën zijn:

Meisjes t/m 8 jaar:

1e prijs: Jarno van Eerd

Meisjes t/m 16 jaar:
1e prijs: Valery Jurgens

Uiteindelijk mogen de volgende personen zich clubkampioen 2017 noemen:
In de categorie t/m 12 jaar: Isa Kluijtmans en Ties Kortleever en in de categorie 13+: Valery Jurgens en Jarno van Eerd.

Mede dankzij de inzet van vrijwilligers en niet te vergeten het enthousiaste publiek was het een succesvolle avond. Zwemvereniging Beek en Donk bedankt in het bijzonder de Rabobank voor de sponsoring van alle bekers en medailles!