Gedragsregels Kleedruimte

De gedragsregels kleedruimte hebben als doel om een omgeving en sfeer te creëren waar iedereen zich veilig kan voelen. Wij verzoeken al onze leden en diens ouders/verzorgers om onderstaande gedragsregels na te leven.

Voor de minderjarige leden (die zonder begeleiding van hun ouder/verzorger gebruik maken van de kleedruimte) verzoeken wij de ouder/verzorger om onderstaande gedragsregels door te nemen met hun zoon/dochter.

Wij gedragen ons in de kleedruimtes volgens algemeen geldende waarden en normen en gaan op een respectvolle manier met elkaar om, daarmee bedoelen we onder andere;
-    De jongens/heren kleedruimte wordt niet betreed door meisjes/dames.
-    De meisjes/dames kleedruimte wordt niet betreedt door jongens/heren.
-    De gemeenschappelijke ruimte en de kleedhokjes zijn voor jongens/meisjes en voor dames/heren gebruik.
-    Na het omkleden blijft er geen kleding hangen in de kleedhokjes.
-    We maken geen gebruik van onze telefoon in de kleedruimte.
-    We rennen niet.
-    Afval gooien we in de vuilnisbak.
-    We blijven van andermans spullen af.
-    We doen niet aan pesten.
-    We discrimineren niet.
-    We doen elkaar geen pijn; niet in fysiek contact, maar ook niet met woorden.
-    We hebben geen seksueel (ongewenst) contact.
-    We doen geen uitspraken of tonen geen gedragingen die seksueel gerelateerd zijn.
-    We bespreken dingen met elkaar en staan open voor elkaars mening.
-    We spreken elkaar aan op het naleven van de gedragsregels.

Team zwemverenging Beek en Donk gunt de leden zoveel mogelijk privacy bij het omkleden (conform de geldende gedragscode). Daarom zullen teamleden niet zonder reden aanwezig zijn in de kleedruimtes.
Indien er signalen van onveiligheid worden gemeld aan het team van de zwemvereniging dan kan er besloten worden om door 2 teamleden extra te gaan surveilleren in de kleedruimtes. Ook kan dit steekproefsgewijs plaatsvinden om tussendoor zicht te blijven houden of de omgeving en sfeer in de kleedruimtes nog voldoende veilig is voor alle leden.

Indien de gedragsregels worden overtreden dient dit gemeld te worden bij één van de aanwezige teamleden van de zwemvereniging. Ook kan er een mail gestuurd worden naar voorzitter@zwemverenigingbeekendonk.nl

Indien je behoefte hebt om buiten de vereniging met iemand te praten dan heeft de NOC*NSF het vertrouwenspunt Sport beschikbaar gesteld. Het telefoonnummer van het Vertrouwenspunt Sport is: 0900 202 5590. Zie voor meer informatie de pagina Gedragscode Zwembranche.

Ernstige overtreding van de gedragsregels kan leiden tot een (tijdelijke) schorsing van het lidmaatschap.
Alle meldingen worden serieus genomen en samen zullen we bekijken hoe we de situatie voor iedereen weer veilig en fijn kunnen krijgen, zodat het plezier in het zwemmen te allen tijden voorop staat!