Sponsorzwemmen 13 oktober voor de KanjerKetting

Afgelopen donderdagavond, 13 oktober, heeft Zwemvereniging Beek en Donk een sponsoravond gehouden voor de KanjerKetting. Elk jaar krijgen er in Nederland 550 kinderen te maken met kanker. Voor deze kinderen zijn dingen zoals zwemmen niet elke dag mogelijk. Ook binnen onze vereniging zijn een aantal kinderen die hier mee te maken hebben. Om deze reden heeft Zwemvereniging Beek en Donk er voor gekozen om geld in te zamelen voor De KanjerKetting. Wij vinden dat de KanjerKralen voor elk kind met kanker beschikbaar moeten blijven.

De eerste groep kinderen verzamelden zich om 18:45 uur en kregen uitleg over het sponsorzwemmen, waarna om 19:00 uur een startsignaal klonk en alle kinderen enthousiast te water gingen. De kinderen hadden zich laten sponsoren door ouders, opa’s, oma’s, vrienden en buurtgenoten.
De kinderen zonder zwemdiploma hebben geprobeerd om zoveel mogelijk survival rondjes te maken in het ondiepe water. In badkleding en ‘t-shirt hebben zij een parcours afgelegd waarbij ze bijvoorbeeld onder een mat door mochten zwemmen, ringen op mochten duiken, een stukje mochten slalommen en een stukje mochten drijven met een plankje.
De kinderen met diploma hebben zoveel mogelijk baantjes gezwommen; wat goed gelukt is!
Ook van 19:45 tot 20:45 uur hebben de kinderen en ook enkele volwassenen, allen in het bezit van een zwemdiploma, veel baantjes gezwommen.
Als afsluiting van het zwemuur mochten de kinderen nog even spelen. Ondertussen kon aan de hand van het aantal baantjes die de kinderen gezwommen hadden al een inschatting gemaakt worden van het opgehaalde bedrag voor de KanjerKetting. Daarnaast hebben we ook een aantal giften ontvangen.
De verwachting is dat we met deze avond een bedrag voor zo’n 16 kettingen hebben ingezameld! Donderdag avond 3 november zal het exacte bedrag bekend gemaakt worden. Tot 27 oktober kunnen alle leden op donderdagavond hun sponsorgeld nog inleveren.
Zwemvereniging Beek en Donk bedankt alle leden voor hun enorme inzet! In het bijzonder dank aan Bas en Elsina voor de organisatie van deze succesvolle sponsoravond.